کلید پنجم رتبه سازی: رشته های واحد مشترک

استاد علی مسلمینی با شناسایی و بکارگیری بیش از 50 کلید برای بهینه سازی نتایج انتخاب رشته ، متد “رتبه سازی در انتخاب رشته” را برای اولین بار در ایران ابداع نمود. در این مقاله قصد داریم با یکی از کلیدهای رتبه سازی با عنوان “رشته های واحد مشترک” آشنا شویم.

اگر نمیدانید که رتبه سازی دقیقاً یعنی چه و چطور این کار انجام می شود ، پیشنهاد می کنیم تا مقاله تکنیک رتبه سازی علی مسلمینی را مطالعه کنید و کلیات این متد قوی را یاد بگیرید ، سپس تک تک کلیدها را بررسی کنید.

ممکنه تو هم عاشق یکی از رشته های پرطرفدار تجربی، ریاضی یا انسانی باشی. ولی رتبه مورد نیاز اون رشته رو نیاورده باشی. در این مورد علاوه بر استفاده از تکنیک رشته های میان بر، از تکنیک رشته های واحد مشترک استفاده می کنیم. این رشته ها رشته هایی هستند که به لحاظ اسمی کاملا نسبت به رشته ای که تو بهش علاقه مند هستی متفاوتند ولی در واقعیت، بیش از 80 درصد واحد های دانشگاهیشون با هم مشترکه. به عنوان مثال ممکنه تو با رتبه 12000 علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در تهران باشی. دانشگاه های تاپ تهران این رشته رو با حداکثر رتبه 1000 پذیرش می کنند. در این مورد، ما رشته هایی مثل رشته مهندسی کشاورزی(بیوسیستم) یا رشته مهندسی دریا رو به عنوان رشته های “واحد مشترک” با رشته مهندسی مکانیک بهت پیشنهاد می کنیم. نه تنها در این رشته ها در بسیاری از دروس با دانشجویان مهندسی مکانیک هم کلاس هستی، بلکه ارزش مدرکت جهت اشتغال یا ادامه تحصیل در ایران یا در خارج از کشور معادل ارزش مدرک مهندسی مکانیک خواهد بود. با این متد عملا هم در رشته مورد علاقه ات درس خوندی و هم در شهر خودت یعنی تهران تحصیل کردی و معادل بیش از 10000 رتبه برات رتبه سازی شده.

3 نظر در “کلید پنجم رتبه سازی: رشته های واحد مشترک”

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *