کلید ششم رتبه سازی: مهمانی و انتقالی

علی مسلمینی با شناسایی و بکارگیری بیش از 50 کلید برای بهینه سازی نتایج انتخاب رشته ، متد “رتبه سازی در انتخاب رشته” را برای اولین بار در ایران ابداع نمود. در این مقاله قصد داریم با یکی از کلیدهای رتبه سازی با عنوان “میهمانی انتقالی” آشنا شویم.

 تعدادی از دانشگاه های شهرستان تحت شرایط خاص نسبت به میهمانی یا انتقال دائم دانشجو به دانشگاه های تهران موافقت می کنند. در مورد نحوه موافقت با انتقالی دانشجو، هیچ اطلاعاتی به صورت مستقیم در دفترچه های انتخاب رشته سازمان سنجش درج نشده است. چرا که تمامی اطلاعات مرتبط با این موضوع در آیین نامه های میهمانی و انتقالی دانشجوی هر یک از دانشگاه ها و در محل اداره آموزش دانشگاه بایگانی گردیده است. امروز یک نسخه از تمامی آیین نامه های انتقالی هر یک از دانشگاه های شهرستان به تهران، در مراکز مشاوره تحصیلی علی مسلمینی بایگانی شده و منبع بسیار با ارزشی جهت رتبه سازی برای دانش آموزان ایجاد نموده است.

در این روش از رتبه سازی، برای دانش آموزانی که رتبه نامناسبی در کنکور بدست آورده اند، در رشته مورد علاقه شان در یکی از  دانشگاه های شهرستان انتخاب رشته می گردد که امکان میهمانی یا انتقالی دانشجو از آن دانشگاه به تهران به سهولت میسر باشد. بدین ترتیب پس از یک ترم با راهنمایی های مرکز انتخاب رشته، دانش آموز موفق به میهمانی و در مراحل بعد انتقالی به دانشگاه مورد علاقه خود در تهران خواهد شد.

به عنوان مثال دانش آموزی را در نظر بگیرید که علاقه مند به رشته پرستاری است و رتبه 15000 را بدست آورده است. با این متد می توان برای وی تا 10000 رتبه سازی انجام داد و امکان ادامه تحصیل وی در تهران را میسر نمود.

اگر نمیدانید که رتبه سازی دقیقاً یعنی چه و چطور این کار انجام می شود ، پیشنهاد می کنیم تا مقاله تکنیک رتبه سازی را مطالعه کنید و کلیات این متد قوی را یاد بگیرید ، سپس تک تک کلیدها را بررسی کنید.

2 نظر در “کلید ششم رتبه سازی: مهمانی و انتقالی”

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *