روش‌های مطالعه رتبه‌های برتر کنکور

 

 

آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چگونه بعضی افراد می‌توانند در آزمون کنکور رتبه برتر باشند در حالی که سایر افراد موفق به کسب رتبه برتر نمی‌شوند؟ چه تفاوتی بین نحوه مطالعه افراد موفق و افرادی که رتبه خوبی کسب نمی‌کنند، وجود دارد؟ چگونه مطالعه کنیم تا بتوانیم رتبه برتر کنکور باشیم؟

اگر شما هم به دنبال راهی هستید که در آزمون کنکور موفق شوید و جزء رتبه‌های برتر کنکور باشید، ابتدا باید با روش‌های مطالعه رتبه‌های برتر کنکور آشنا شوید پس در این مقاله با ما همراه باشید.

برای شروع حرکت در یک مسیر، مشخص بودن مسیر حرکت، وجود ابزار و لوازم حرکت در مسیر و بهره‌مندی از راهنماها، ضروری است. ابزار مورد نیاز برای حرکت در این مسیر، تلاش و مطالعه فرد است و راهنماهای مسیر، استفاده از تجربه افراد موفق و کمک‌های یک مشاور دلسوز است. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توان رتبه برتر کنکور شد، از تجربیات و روش‌های مطالعه رتبه‌های برتر کنکور آگاه شوید. آگاه شدن و استفاده از تجربیات افراد موفق یکی از مهم‌ترین روش‌هایی است که هر داوطلب کنکور به آن نیاز دارد. در ادامه به معرفی مهم‌ترین این روش‌ها می‌پردازیم. برای اطلاعات از نکات بیشتر در رابطه با نحوه مطالعه با یکی از برترین مشاوران تحصیلی کنکور، استاد علی مسلمینی، در ارتباط باشید.

روش‌های مطالعه رتبه‌های برتر کنکور تحلیل اشتباهات درسی

یکی از مواردی که اکثر داوطلبان کنکور با آن مواجه می‌شوند، اشتباهات پرتکراری است که در حین درس خواندن و یا آزمون‌های آزمایشی با آن مواجه می‌شوند. راه اصلی و کلیدی برای کم شدن اشتباهات و بهبود کیفیت درس خواندن، ارزیابی اشتباهات و یا سوالاتی است که در آزمون‌های آزمایشی غلط پاسخ داده شده‌اند. افراد برتر کنکور همواره سوالات غلط و امتحانات با نمره امتحانی پایین را ارزیابی می‌کنند و بنابراین به اشتباهات خود پی می‌برند و مجددا آن‌ها را تکرار نمی‌کنند.

 

راه‌های مطالعه رتبه‌های برتر با برنامه درس خواندن

یکی از کلیدی‌ترین نکاتی که دانش‌آموزان باید به آن توجه داشته باشند، داشتن برنامه‌ریزی و اختصاص زمان مشخصی از روز به مطالعه است. بهتر است که یک دفتر برنامه‌ریزی داشته باشید تا بتوانید ساعات مطالعه مورد نظر خود را در آن یادداشت کنید. بهترین راه برای اجرای این روش، داشتن یک مشاور تحصیلی خوب و توانمند است که برنامه مطالعاتی دقیق و اختصاصی را برای هر داوطلب متناسب با شرایط و علایق او طراحی کند. استاد علی مسلمینی یکی از برترین مشاوران تحصیلی و کنکور است که با ارائه دفتر برنامه‌ریزی طراحی شده متناسب با نیاز دانش‌آموز و ارائه برنامه مطالعاتی منسجم و هدفمند، شما را در این مسیر یاری می‌کند. اگر به دنبال کسب رتبه‌ برتر در کنکور هستید، می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه، با ایشان در ارتباط باشید.

برای ارتباط با استاد علی مسلمینی کلیک کنید.

 

کسب رتبه برتر در کنکور مطالعه آهسته اما پیوسته

ذهن ما به گونه‌ای است که اگر مطالبی را به صورت آهسته بخوانیم اما به طور مداوم همان مطالب را تکرار کنیم، بیشترین بازده یادگیری و یادآوری مطالب را خواهد داشت. افرادی که موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند نیز از همین روش استفاده کرده‌اند. بنابراین همواره به یاد داشته باشید که در زمان‌های کوتاه مطالعه کنید اما این کار را مرتب تکرار کنید. همچنین برای افزایش تمرکز و بازده بیشتر یادگیری، بعد از هر یک ساعت یا یک ساعت و نیم زمان مطالعه، بین 10 تا 15 دقیقه به خودتان استراحت بدهید تا ذهن فرصتی برای دسته‌بندی و تثبیت مطالب داشته باشد.

 

روش‌های درس خواندن رتبه‌های برتر کنکور روش کل به جزء

یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که داوطلبان موفق از آن استفاده می‌کنند، مطالعه مرحله به مرحله یا با روش کل به جزء است. در این روش شما ابتدا سعی می‌کنید که از کلیات موضوع مورد مطالعه آگاه شوید و سپس مرحله به مرحله پیش می‌روید و جزئیات را نیز مطالعه می‌کنید. درک کلی از مطلب، به فهم بیشتر مطالب کمک می‌کند و بنابراین بازده و تمرکز شما را حین مطالعه افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید با نحوه مطالعه صحیح آشنا شوید از مشاوره تحصیلی رایگان (لینک به مطلب مشاوره تحصیلی رایگان) استاد علی مسلمینی، بهره بگیرید.

ارتباط با استاد مسلمینی

 

راه‌های کسب رتبه برتر نظم و کنترل ساعات مطالعه

دو ویژگی مهم ساعات مطالعه افراد برتر کنکور، داشتن ساعت مطالعه ثابت در درجه اول و سپس جلوگیری از افت آن است. برای مثال اکثر افراد با رتبه‌های برتر ساعت مطالعه ثابت حداقل 8 ساعت در روز دارند و به ندرت این ساعت مطالعه کمتر می‌شود. با وجود این، توجه داشته باشید که ساعت مطالعه هر فرد یک امر کاملا شخصی است و به توانایی فرد بستگی دارد. برای مثال ممکن است فردی برای مطالعه یک مبحث نیمساعت زمان نیاز داشته باشد در حالی که فرد دیگری به دو ساعت زمان برای مطالعه همان مبحث نیاز داشته باشد. بنابراین سعی داشته باشید که دو نکته ذکر شده در مورد ساعت مطالعه را بر اساس توانایی‌های خود تنظیم کنید و ساعت مطالعه خود را با دیگری مقایسه نکنید.

 

روش‌های مطالعه رتبه‌های برتر کنکور استفاده صحیح از منابع کمک درسی (به مطلب بهترین منابع کمک درسی لینک داده شود)

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که مطالعه خیلی زیاد به تنهایی به قبولی شما در کنکور کمک نمی‌کند. افرادی موفق به کسب رتبه‌های برتر می‌شوند، که هوشمندانه عمل می‌کنند. یکی از مهم‌ترین راهکارهای این افراد، استفاده از برترین منابع کمک درسی (به مطلب منابع کمک درسی لینک داده شود) است که در عین حال متناسب با نوع مطالعه و نیاز فرد نیز باشند. البته این به این معنی نیست که اگر شما هم دقیقا منابع کمک درسی مطالعه یک فرد با رتبه برتر را مطالعه کنید، نتیجه شبیه به او می‌گیرید، بلکه انتخاب یک منبع کمک درسی صحیح و متناسب با سطح علمی شما، راهکاری است که شما را سریع‌تر به نتیجه دلخواهتان می‌رساند. اگر می‌خواهید با برترین منابع کنکور و متناسب با سطح و نیاز خود آشنا شوید، از طریق لینک زیر با استاد علی مسلمینی در ارتباط باشید.

ارتباط با علی مسلمینی

 

روش‌های مطالعه رتبه‌های برتر کنکور برترین روش‌های تست زنی و تحلیل تست

تست زنی به روش صحیح یک توانایی عالی است که تعداد کمی از افراد از آن برخوردارند. شما برای اینکه بتوانید به صورت صحیح تست بزنید باید بدانید هدفتان از تست زدن چیست. معمولا داوطلبان با دو هدف تست می‌زنند. تست زنی با هدف ارزیابی آموخته‌ها و تست زنی با هدف پیدا کردن نقاط ضعف و اصلاح آن‌ها. افراد موفقی با رتبه‌های برتر، اگر تستی را اشتباه پاسخ داده باشند، بعد از مطالعه پاسخنامه به دنبال نقطه اشتباه خود می‌گردند و تست را از همه جوانب بررسی می‌کنند. محال است که این داوطلبان بدون اینکه کاملا بر کلیه نکات و مطالب تست مسلط نشده باشند، آن را رها کنند و این رمز موفقیت آن‌ها است. اگر شما نیز می‌خواهید با تکنیک‌‌های تست زنی صحیح آشنا شوید، از مشاوره رایگان (لینک به مطلب مشاوره رایگان) استاد علی مسلمینی استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره رایگان با استاد علی مسلمینی کلیک کنید.

دانش‌آموزان عزیز به یاد داشته باشید که همواره داشتن تفریحات و برنامه‌های سالم در کنار درس خواندن صحیح و منظم، به تجدید قوا و داشتن روحیه قوی برای ادامه کار، مورد نیاز است. شما نیز با رعایت و تمرین موارد فوق می‌توانید از رتبه‌های برتر کنکور باشید اما توجه کنید که همیشه کمک گرفتن از یک مشاور تحصیلی توانمند، یکی از راهکارهایی است که می‌تواند شما را از رقیبانتان جلو بیاندازد. استاد علی مسلمینی، یکی از برترین مشاوران تحصیلی است که در این مسیر به یاری شما می‌آید تا طی این مسیر را برای شما آسان کند. برای ارتباط با استاد مسلمینی و دریافت مشاوره رایگان (لینک به فایل مشاوره رایگان تحصیلی) می‌توانید از طریق لینک زیر با ایشان در ارتباط باشید.

ارتباط با استاد علی مسلمینی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *