روشهای تست زنی

بهترین روش های تست زنی

تسلط بر روش های تست زنی، از  جمله مهمترین مهارت هاییست که هر داوطلب حرفه ای کنکور می بایست به آن ها مسلط باشد. بسیاری از داوطلبان علی رغم آنکه به همه‌ی مباحث درسی تسلط دارند، به دلیل عدم تسلط بر روش های تست زنی، دچار کمبود وقت شده و  بسیاری از سوالات ساده‌ و متوسط کنکور را از دست می‌دهند و به نتیجه‌ی مطلوب خود در آزمون دست پیدا نمی‌کنند.

این روش‌ها همراه با داشتن یک برنامه‌ی مطالعاتی علمی و دقیق که توسط برترین مشاوران تحصیلی کنکور برای شما طراحی می‌شوند، مسیر موفقیت در کنکور را برای شما هموار کرده و شما را به نتیجه‌ی مطلوبتان نزدیک می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین تکنیک‌های تست زنی کنکور آشنا کنیم:

1- روش های تست زنی کنکور / تکنیک ضربدر و منفی

همیشه سوالات را طبقه بندی کنید. برای مثال اگر اطمینان دارید که جواب سوالی را نمی‌دانید و یا مطالعه نکرده‌اید، در کنار سوال علامت منفی بگذارید، اما برای سوالاتی که مطمئن هستید پاسخ سوال را می‌دانید اما اکنون یادتان نیست و یا بین دو گزینه شک دارید، در کنار سوال علامت ضربدر قرار دهید. تکنیک ضربدر منفی به شما کمک می‌کند تا بعد از پاسخگویی به سوالاتی که از جواب آن‌ها مطمئن هستید، مجددا به سراغ سوالاتی بیایید که یادتان نبوده است و در نهایت اگر وقت اضافه داشتید، روی سوالات علامت منفی فکر کنید.

2- تکنیک های تست زنی کنکور/ تکنیک حذف گزینه

برای هر سوال چهار گزینه‌ای، پاسخ‌هایی را که از غلط بودنشان اطمینان دارید، به راحتی با کشیدن یک خط حذف کنید. بدین ترتیب مطمئن خواهید شد جواب صحیح بین سه، دو یا یک گزینه خط نخورده است. انتخاب گزینه صحیح در این حالت در مقایسه با زمانیکه بین چهار گزینه مردد هستید، بسیار ساده تر خواهد بود. اما دقت داشته باشید که این تکنیک به تمرین زیادی نیاز دارد و می‌بایست بر کلیه‌ی مباحث مسلط بوده و نمونه سوالات سال‌های گذشته را به خوبی تجزیه و تحلیل کرده باشید.

3- متدهای تست زنی در آزمون/ تکنیک محاسبات سریع

خیلی از شما ممکن است برای کنکور واقعا تلاش کرده باشید و کاملا بر همه‌ی مباحث درسی مسلط باشید اما با کمبود وقت در موقع آزمون شوید و به نتیجه‌ی دلخواه خود دست پیدا نکنید. اما باید بدانید که مهارت‌هایی وجود دارند که به داوطلبان برای مدیریت زمان آزمون کمک می‌کنند و تاثیر زیادی در نتیجه‌ی آزمون خواهند داشت. تکنیک محاسبات سریع برای درس‌هایی مثل ریاضیات، فیزیک و شیمی بیشترین کاربرد را داشته و زمان محاسبات مربوط به این دروس را تا حد ممکن کاهش می‌دهد. بنابراین می‌توانید از فرصتی که ذخیره کرده اید برای فکر کردن روی سوالات دیگری که به احتمال زیاد پاسخشان را می‌دانید و نیاز به فکر کردن دارند، استفاده کنید

4- سریع ترین روش تست زنی/ تکنیک زمان‌های نقصانی (مدیریت زمان)

یکی از تکنیک‌های دیگر که در کنار تکنیک ضربدر و منفی به مدیریت زمان شما کمک می‌کند، تکنیک زمان‌های نقصانی است. شما در آزمون کنکور معمولا زمان مشخصی رو برای هر درس اختصاص می‌دهید. در این روش، مقداری از زمان هر درس را نگه می‌دارید تا در زمان اتمام سوالات هر درس و یا بعد از کل آزمون، فرصتی برای مرور جواب‌ها و فکر کردن بر روی بقیه‌ی سوالات داشته باشید. با استفاده از این روش علاوه بر اینکه به همه‌ی سوالات در زمان مشخص پاسخ می‌دهید، می‌توانید فرصتی برای مرور سوالات هم داشته باشید.

 

5- بهترین روش تست زنی/ تکنیک تست زنی ساده به دشوار

برای پاسخگویی به سوالات معمولا از سوالاتی که ساده‌تر هستند و با دیدن آن‌ها پاسخ سوال در ذهنتان تداعی می‌شود، شروع کنید. بعد از پاسخگویی به این سوالات، ذهن شما آمادگی لازم را برای تمرکز بر روی سوالات پیچیده‌تر پیدا می‌کند و می‌توانید به راحتی از پس سوالات دشوار نیز برآیید.

6- تکنیک های تست زنی در کنکور/ تکنیک جواب‌های مشابه

در بسیاری از آزمون‌های آزمایشی و حتی آزمون‌های کنکور سال‌های گذشته، معمولا متوجه می‌شویم که در بین پاسخ های یک سوال، دو پاسخ کاملا با هم در تناقض هستند. این مورد را به یاد داشته باشید که در بسیاری از این موارد پاسخ صحیح یکی از این دو گزینه است.

7- روش های تست زنی در کنکور/ اصل تساوی

اگر تمرین کافی داشته باشید، می‌توانید از این تکنیک تست‌ زنی استفاده کنید. پاسخ‌های خیلی از سوالات طوری طراحی شده‌اند که به فرم تساوی هستند و با قرار دادن یک عدد در گزینه‌ها سریعا به جواب می‌رسید. در این موارد نیازی به اثبات فرمول‌ها و  یا حل کامل آن ندارید بلکه کافی است که یک تساوی بین پاسخ و فرمول مورد نظر برقرار شود که در این حالت پاسخ همان فرمول است.

8- روش های تست زنی در آزمون / هدف گذاری

به یاد داشته باشید که خیلی از داوطلبان موفق به مطالعه‌ی همه‌ی مباحث درسی نمی‌شوند و یا ممکن است بعضی از دروس را به طور کلی کنار بگذارند. شما می‌بایست از این فرصت به نحو احسن استفاده کنید و با هدف گذاری و استفاده از یک برنامه‌ی صحیح مطالعاتی، به چند سوال از چندین سوال مربوط به این مباحث پاسخ دهید. این عمل شانس بالا رفتن رتبه‌ی شما را نسبت به افرادی که این دروس را به کلی حذف کرده‌اند، افزایش می‌دهد.

 

سایر نکات مربوط به روش‌های تست زنی در کنکور

  • جسور باشید. باید این فن را بیاموزید که از بعضی تست‌ها بگذرید.
  • اولین تصمیم، معمولا بهترین تصمیم است.
  • فهمیدن سوال، نصف جواب است. بنابراین همواره به مضمون و مفهوم سوالات توجه داشته باشید.
  • شرکت در آزمون‌های آزمایشی می‌تواند مهارت شما را در تست زنی افزایش دهد و به آشنایی بیشتر شما با سوالات کمک کند.
  • حتما از شیوه‌های مطالعه‌ی صحیح و برنامه‌ریزی هدفمند جادوگر کنکور ایران، علی مسلمینی، برای نتیجه بخش بودن آموزش و پیاده سازی تکنیک‌های تست زنی استفاده کنید.
  • از منابع کمک آموزشی مناسب که توسط مشاوران موسسات آموزشی معتبر و اساتید شناخته شده توصیه می‌شوند، به منظور تسلط بر روی مباحث و آشنایی با تکنیک‌های تست‌زنی، بهره گیرید.
  • با توجه به سوالات کنکورهای سال‌های گذشته و بررسی مباحث آزمون، همواره بعضی از مباحث درسی به عنوان مباحث ستاره‌دار شناخته می‌شوند به طوری که احتمال طراحی سوال از این قسمت‌ها بسیار زیاد است. بنابراین توصیه می‌شود که با مطالعه‌ی دقیق و تمرین و تکرار، به این مباحث مسلط شوید.
  • همیشه در هنگام تست زنی سعی کنید به دفعات کمتری به پاسخنامه تشریحی مراجعه کنید. بسیاری از داوطلبان به این نکته توجه ندارند و با مراجعه مکرر به پاسخنامه تشریحی، اجازه‌ی فکر کردن و خلاقیت را به ذهن خود نمی‌دهند. بنابراین به یاد داشته باشید که تنها در شرایطی به پاسخنامه مراجعه کنید که هیچ راه حلی به ذهنتان نمی‌رسد و یا به دنبال یادگیری روش‌های جدید هستید.

 

به یاد داشته باشید که یادگیری روش‌های تست‌زنی در کنکور یکی از قدم‌هایی است که هر داوطلب می‌بایست برای موفقیت در آزمون کنکور بردارد. قدم مهم دیگر در کنار تقویت مهارت‌های تست زنی، استفاده از راهنمایی‌های یک مشاور تحصیلی دلسوز و توانمند است که ضمن کمک به یادگیری این مهارت‌ها، با طراحی برنامه‌های مطالعاتی متناسب با هر داوطلب و با استفاده از مدل جامع موفقیت، کسب برترین رتبه‌های کنکور را برای شما ممکن سازد.

همین حالا اقدام کن و با رزرو یک جلسه حضوری یا غیر حضوری رایگان با علی مسلمینی، جادوگر کنکور ایران، مسیر موفقیتت رو هموار کن. 

راه‌های ارتباطی:

ارسال پیام از طریق دایرکت اینستاگرام

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *