پر درآمد ترین رشته های دانشگاهی کدامند؟

 

به نظر شما پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی در ایران کدام رشته‌ها هستند؟

مهم‌ترین انگیزه هر فرد برای درس خواندن و رفتن به دانشگاه، قبولی در رشته تحصیلی است که در آینده درآمد مناسبی نیز برای فرد داشته باشد. همه ما علاوه بر اینکه مایل هستیم در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنیم، همیشه این موضوع در گوشه ذهنمان است که آیا این رشته در آینده و با توجه به بازار کار کشور، مورد قبول است و آیا می‌توان از طریق آن درآمد کسب کرد.

با وجود این همه حساسیت، هنوز هم برخی از والدین فرزندان خود را مجبور می‌کنند که در رشته تحصیلی مورد علاقه خود تحصیل کنند و به کاربرد و آینده شغلی آن توجه ندارند. اما واقعیت این است که هر فرد باید قبل از ورود به دانشگاه به خوبی در مورد رشته تحصیلی مورد نظر خود تحقیق کند تا بتواند در کنار علاقه، شغلی را در آینده انتخاب کند که با شرایط اقتصادی کشور نیز هماهنگ باشد.

بنابراین اگر شما نیز به دنبال انتخاب رشته تحصیلی پردرآمد و متناسب با علاقه خود هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید از مشاوره رایگان یکی از برترین مشاوران تحصیلی کنکور، استاد علی مسلمینی، بهره‌مند شوید.

برای ارتباط با استاد مسلمینی کلیک کنید.

 

پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی در ایران

اکثر مردم تصور می‌کنند که تنها رشته‌هایی مانند حقوق، پزشکی و وکالت، بازار کار خوبی دارند اما با وجود مشکلات اقتصادی که امروزه در کشور شاهد آن هستیم، تمایل افراد به انتخاب رشته‌های دیگری که مانند این رشته‌ها بازار کار خوبی دارند نیز، بیشتر شده است. در این مقاله به معرفی مهم‌ترین رشته‌های پردرآمد و یا به عبارتی به پردرآمدترین رشته‌ها می‌پردازیم.

 

پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی – مدیریت

رشته مدیریت یا MBA امروزه یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی است که افراد در زمینه مدیریت کسب و کار برای انجام امور مدیریتی در رشته‌های مختلف، در این رشته تحصیل می‌کنند. اهمیت این رشته بسیار زیاد است تا جایی که تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی یا دولتی به نیروهای تحصیل کرده در زمینه مدیریت بازاریابی، مدیریت مالی، مدیریت IT، مدیریت منابع انسانی، تجارت و کارآفرینی نیازمند هستند و به همین جهت این رشته بازارکار بسیار خوبی دارد.

 

برترین رشته‌های تحصیلی از نظر درآمد کامپیوتر

با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی و استفاده دائم از کامپیوتر در زندگی روزمره، رشته کامپیوتر به یکی از پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی تبدیل شده است. فارغ‌التحصیلان این رشته در دو گرایش سخت‌افزار و نرم‌افزار، می‌توانند در شرکت‌های تولیدی، خدماتی، شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزار مشغول به کار شوند و یا در قالب برنامه‌نویس به صورت حرفه‌ای، بازار کار را به دست بگیرند. بنابراین با توجه به اینکه در عصر تکنولوژی قرار داریم، رشته کامپیوتر، زمینه‌ساز آینده‌ای روشن برای فردای شماست. برای کسب رتبه برتر و قبولی در این رشته با یکی از برترین مشاوران تحصیلی، استاد علی مسلمینی، در ارتباط باشید.

ارتباط با استاد علی مسلمینی

 

پردرآمدترین مشاغل مدیریت بازرگانی 

فارغ‌التحصیلان این رشته با توجه به دانش خوبی که در زمینه بازرگانی و بازاریابی، امور مالی و روابط انسانی دارند، می‌توانند به عنوان مشاوران فروش بیمه یا مدیران اجرایی در شرکت‌ها فعالیت داشته باشند و با داشتن ارتباط کلامی موثر، ظرف مدت زمان کوتاهی درآمد بالایی داشته باشند.

 

رشته‌های پردرآمد کنکور علوم آزمایشگاهی

این رشته نیز یکی از پردرآمدترین رشته‌هایی است که شامل گرایش‌های رادیولوژی، توانبخشی است و با پیشرفت روزافزون و اهمیت پزشکی و سلامت در جامعه، به عنوان یکی از رشته‌های خوب با بازار کار مناسب، شناخته می‌شود. شناسایی عوامل بیماری‌زا و تهدید کننده سلامت انسان و بررسی آن‌ها از وظایف متخصصان این رشته است.

 

پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی دندانپزشکی

دندانپزشکی یکی از رشته‌هایی است که تقریبا به مرز اشباع رسیده است اما با این وجود همچنان این رشته از رشته‌های پردرآمد در بازار ایران شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید در این رشته قبول شوید از طریق لینک زیر با یکی از برترین مشاوران تحصیلی، استاد علی مسلمینی، در ارتباط باشید.

ارتباط با استاد علی مسلمینی

شغل‌های پردرآمد در ایران رشته‌های پزشکی

اگرچه افرادی که در این رشته قبول می‌شوند، باید سختی‌های زیادی را تحمل کنند اما اگر این افراد صبور باشند و به تقویت مهارت‌ها و دانش خود بپردازند و ادامه تحصیل دهند، در آینده می‌توانند یکی از پردرآمدترین مشاغل را داشته باشند. گرایش‌های مختلف در قالب متخصص رادیولوژی، پوست و چشم، به دلیل درآمد بالایی که دارند، جزو برترین تخصص‌های رشته پزشکی شناخته می‌شوند و داوطلبان برای قبولی در این رشته‌ها همواره با هم رقابت می‌کنند. اگر شما نیز می‌خواهید در این رشته تحصیل کنید و یک پزشک قابل شوید، از مشاوره تحصیلی رایگان استاد علی مسلمینی از طریق لینک اینستاگرام زیر، بهره‌مند شوید.

ارتباط با استاد مسلمینی

 

رشته‌های تحصیلی پردرآمد داروسازی

افرادی که در رشته داروسازی تحصیل می‌کنند، می‌توانند در داروخانه‌ها، کارخانه‌ها، صنایع و یا شرکت‌های داروسازی، آرایشی-بهداشتی و به عنوان مجریان وزارت بهداشت و درمان، مشغول به کار شوند. امروزه درصد بالایی از فارغ‌التحصیلان این رشته در داروخانه‌ها مشغول به کار هستند و خدمات دارویی، مشاوره دارویی و بررسی رژیم‌های دارویی را انجام می‌دهند.

 

رشته‌های پردرآمد ایران کاردرمانی و فیزیوتراپی

این رشته نیز یکی از پردرآمدترین رشته‌های زیر گروه تجربی است که روند رو به رشدی را در پیش دارد. با توجه به اینکه جمعیت پیر جامعه ما افزایش یافته است، اهمیت کار متخصصین کاردرمان و فیزیوتراپ نیز بیشتر از قبل احساس می‌شود. این افراد می‌توانند در بیمارستان‌ها و مراکز توانبخشی فعالیت داشته باشند و بعد از گذراندن دوره طرح و کسب سابقه کار شش ساله در بیمارستان‌ها، کلینیک تخصصی فیزیوتراپی تاسیس کنند.

 

قبولی در پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی با استفاده از مشاوره تحصیلی رایگان علی مسلمینی

در این مقاله در مورد مهم‌ترین و پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی صحبت کردیم. دقت کنید که اکنون بازار کار کشور با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است. برای مثال اکنون رشته‌های کامپیوتر و مدیریت در صدر پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی قرار گرفته‌اند. در کنار این رشته‌ها، رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی نیز درآمد خوبی دارند و در صورت ادامه تحصیل، آینده خوبی دارند. اگر شما نیز می‌خواهید از جمله افراد موفقی باشید که ضمن در نظر گرفتن علاقه، بتوانید در رشته‌های پردرآمد تحصیل کنید، باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید و سپس

با یک مشاور تحصیلی توانمند در ارتباط باشید. به یاد داشته باشید که درس خواندن کافی نیست بلکه چگونه درس خواندن و انتخاب رشته صحیح، گام‌های حیاتی

بعدی هستند که به کمک هر داوطلب کنکور می‌آیند. برای کسب مشاوره رایگان با استاد علی مسلمینی می‌توانید از طریق لینک زیر با ایشان در ارتباط باشید.

 

ارتباط با استاد علی مسلمینی

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *