روش تکمیل ظرفیت علی مسلمینی

انتخاب رشته با روش تکمیل ظرفیت علی مسلمینی

انسان های موفق انسانهایی هستند که روش هایی را برای انتخاب های حساس زندگی خود انتخاب می کنند که سایر افراد نسبت له آنها نا آگاه هستند. انتخاب رشته با متد تکمیل ظرفیت از جمله این روش هاست.

روش رایج انتخاب رشته در کشورمان به این ترتیب است که دانش آموزان با انتخاب کد رشته محل های مندرج در دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش، و ارسال چیدمان به سایت سازمان، در یکی از کد رشته محل ها پذیرفته شده و در آن دانشگاه اقدام به تحصیل می نمایند.

این در حالیست که یکی از مهم ترین تکنیک های رتبه سازی در مراکز انتخاب رشته استاد علی مسلمینی، استفاده از دفترچه های تکمیل ظرفیت است.

تکمیل ظرفیت برای انتخاب رشته
تکمیل ظرفیت برای انتخاب رشته

تکمیل ظرفیت چیست؟

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور و ثبت نام دانشجویان و شروع شدن کلاس های دانشگاه ، سازمان سنجش اطلاعیه ای مبنی بر برگزاری تکمیل ظرفیت منتشر می کند .

تکمیل ظرفیت یک فرصت دوباره است ، هم برای دانشگاه هایی که ظرفیت آنها پر نشده و هم برای داوطلبانی که از نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری راضی نیستند . همه ساله دانشگاه ها ، لیست رشته و ظرفیت های خالی خود را به سازمان سنجش اعلام می نمایند تا سازمان با انتشار ظرفیت ها در دفترچه های تکمیل ظرفیت، فرصتی مجدد در اختای رداواطلبانی قرار دهد که بدنبال بهبود قبولی خود هستند.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت چیست؟

دفترچه هایی که توسط سازمان سنجش در بازه بین مهر تا بهمن ماه هر سال، بر روی سایت قرار می گیرند و بعضا شامل کد رشته محل هایی با ارزش هستند. در این دفاتر رشته هایی که جدیدا مجوز گرفته اند یا رشته هایی که به دلیل مهمانی، انتقالی یا انصراف دانشجو، دارای ظرفیت خالی هستند معرفی می گردد. اگر می خواهید همه چیز را در رابطه با دفترچه تکمیل ظرفیت بدانید، به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید و توضیحات کامل آنرا بخوانید.

تحقیقات نشانگر آن است که بیش از 80% دانشجویان نسبت به قرارگیری دفاتر تکمیل ظرفیت بر روی سایت بی اطلاع هستند. از این رو در صورتیکه مشاور نسبت به اطلاع رسانی رشته های تکمیل ظرفیت به دانشجو متعهد باشد، امکان رتبه سازی مناسبی را در حد 30% برای وی میسر می سازد.

به عنوان مثال انتخاب رشته با دفاتر تکمیل ظرفیت، امکان پذیرش رتبه 16000 را در جایگاه رتبه 11000 میسر خواهد کرد.

 

 ایران؛ میزبان دومین کنکور کرونایی از فردا

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت در مورد تمامی دانشگاه ها از جمله سراسری، پیام نور، غیر انتفاعی، آزاد و … تعریف شده است. هر سال بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد، دو گروه از داوطلبان پیگیر اخبار برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد هستند. دسته اول آن هایی هستند که بعد از اعلام نتایج دانشگاه آزاد در هیچ کد رشته محلی پذیرفته نشدند و دسته دوم داوطلبانی هستند که به دلیل اشتباه در انتخاب رشته یا نداشتن رتبه و تراز خوب در رشته مورد نظر خود قبول نشده اند.

پس از اعلام نتایج نهایی، هر یک از واحدهای دانشگاهی لیستی از رشته های دارای ظرفیت خود تهیه نموده و به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ارسال می کند و در صورت موافقت، این فرصت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد تا بار دیگر اقدام به امتحان نمودن شانس خود به منظور قبولی در رشته و دانشگاه بهتری نمایند.

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد
تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

آیا تکمیل ظرفیت در مورد رشته های تاپ ( پرطرفدار) ارائه میشود ؟

تصور عموم آن است که رشته و دانشگاه های ارائه شده در دفترچه های تکمیل ظرفیت یا اصلاحیه، رشته های درجه دو و کم اهمیت می باشد. این در حالیست که در سنوات گذشته به کرّات شاهد آن بوده ایم که رشته های پر طرفداری همچون دندان پزشکی، پزشکی، رشته های پیراپزشکی، رشته های مهندسی،حقوق، روانشناسی و … در برترین دانشگاه های کشور در مرحله اصلاحیه یا تکمیل ظرفیت برای داوطلبان ارائه شده است.

شانس قبولی در تکمیل ظرفیت

شاید اینطور فکر کنید که شانس قبولی در مرحله تکمیل ظرفیت پایین است. اما واقعیت چیز دیگری است. از آنجا که رقبای شما در انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت نسبت به انتخاب رشته مرحله اول بسیار پایین تر هستند، شانس پذیرفته شدن شما در این مرحله نه تنها پایین تر از مرحله اول نیست بلکه در پاره ای از موارد می تواند بیشتر نیز باشد.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت در مراکز مشاوره علی مسلمینی به چه صورت اجرا می شود؟

 

یک از تکنیک های قدرتمند رتبه سازی علی مسلمینی که تیم انتخاب رشته استاد مسلمینی همه ساله با استناد به آنها اقدام به بهینه سازی قبولی داوطلبان می نمایند، تکنیک دفترچه های تکمیل ظرفیت و اصلاحیه است.

بدین ترتیب که پرونده انتخاب رشته داوطلبانی که پک انتخاب رشته ایشان در هر یک از مراکز انتخاب رشته علی مسلمینی انجام شده است، تا انتهای اسفند ماه باز بوده و در صورت مشاهده هر کد رشته ارائه شده در دفترچه های اصلاحیه و تکمیل ظرفیت، بلافاصله مراتب به داوطلب جهت تغییر چیدمان آموزش داده می شود.

با نگاهی به کارنامه های قبولی داوطلبان جادوگر انتخاب رشته ایران – علی مسلمینی –  ملاحظه گر آن هستیم که بسیاری با رتبه هایی نامناسب در دانشگاه هایی پذیرفته شده اند که نیازمند رتبه های به مراتب بهتر است. امری که حاکی از قدرت تکنیک رتبه سازی با استفاده از دفترچه های تکمیل ظرفیت بوده و اثربخشی این تکنیک را در بهبود قبولی داوطلب نمایان می سازد.

در صورتیکه شما هم جزو آن دسته از داوطلبان هستید که تمایل دارید رشته و دانشگاه قبولی خود را ارتقا دهید، استفاده از متد انتخاب رشته با روش تکمیل ظرفیت علی مسلمینی را به شما پیشنهاد می کنیم.

جهت آگاهی روش های استفاده از این متد، کافیست درخواست خود را از طریق دایرکت صفحه شخصی ایسنتاگرام علی مسلمینی ارسال نمایید:

ارتباط با علی مسلمینی

https://www.instagram.com/alimoslemini