همه چیز درباره دفترچه تکمیل ظرفیت 1400 + دانلود آن

اگر پشت کنکوری هستید، حتماً با دفترچه تکمیل ظرفیت آشنایی دارید. این دفترچه بعد از آزمون کنکور توزیع می شود و رشته ها و دانشگاه هایی که هنوز ظرفیت دارند در آن آورده می شود. تعداد زیادی از داوطلبان هیچوقت دفترچه تکمیل ظرفیت تهیه نکرده اند، تعدادی هم از اهمیت آن کاملاً بی اطلاع هستند. در کنکور 1400 از اهمیت این دفترچه ها غافل نشوید و با ما همراه باشید چون در این مقاله قصد داریم به جزئیات دفترچه تکمیل ظرفیت بپردازیم و آنرا بصورت کامل بررسی کنیم. 

دفترچه تکمیل ظرفیت چیست

دفترچه های تکمیل ظرفیت در چند مرحله ارائه می شوند؟

دفترچه های تکمیل ظرفیت درطول سال دو الی سه بار ارائه می شود؛ آن هم در ماه های مختلف برای دانشگاه ها و رشته های  مختلف که معمولا اولین دفترچه ارائه شده درماه آذر هست. دفترچه بعدی درماه دی، بهمن و حتی اواخر اسفند بر روی سایت سنجش قرار می گیرد.

تفاوت دفترچه های اصلاحیه  با دفترچه های تکمیل ظرفیت چیست ؟

دفترچه های اصلاحیه قبل از پایان موعد انتخاب رشته و  دفترچه های تکمیل ظرفیت بعد از آنکه دانشجویان انتخاب رشته در مرحله اول را انجام داده اند و در دانشگاهی مشغول به تحصیل شده اند بر سایت سنجش قرار  می گیرد.

تکمیل ظرفیت یک فرصت طلایی برای آن دسته از افرادی است که با توجه به انتخاب رشته خود موفق به قبولی در هیچ یک از انتخاب هایشان نشده و یا از قبولی خود راضی نیستند.

نتایج تکمیل ظرفیت چه زمانی اعلام می شود؟

نتایج تکمیل ظرفیت معمولا طی سه هفته الی یک ماه پس از پایان موعد انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بر روی سایت قرار می گیرد. تنها کاری که می بایست انجام دهید، آن است که اطلاعات پرونده خود را وارد نمایید. سپس در صورتی که در مرحله تکمیل ظرفیت، در رشته و دانشگاه بهتری نسبت به دانشگاه اولیه پذیرفته شده اید، جهت ثبت نام در رشته و دانشگاه دوم اقدام کرده و از دانشگاه اول انصراف دهید.

تکنیک های تکمیل ظرفیت علی مسلمینی به چه شکل اجرا می شود؟

یکی از تکنیک های قدرتمند رتبه سازی علی مسلمینی، استفاده از دفترچه های تکمیل ظرفیت برای داوطلبانیست که از قبولی اولیه خود رضایت ندارند. بدین ترتیب که به محض قرارگیری کد رشته محل های جذاب بر سایت سنجش، مشاور مراتب را به دانش آموزان علاقه مند اعلام نموده و راهنمایی های لازم جهت انتخاب رشته از بین این کد رشته محل ها را به داوطلب اعلام می نماید.

در مقاله کاملی درباره روش تکمیل ظرفیت علی مسلمینی برای انتخاب رشته بهتر صحبت کردیم. پیشنهاد می کنیم آنرا مطالعه کنید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *