کلید دوم رتبه سازی: تکمیل ظرفیت

استاد علی مسلمینی با شناسایی و بکارگیری بیش از 50 کلید برای بهینه سازی نتایج انتخاب رشته ، متد “رتبه سازی در انتخاب رشته” را برای اولین بار در ایران ابداع نمود. در این مقاله قصد داریم با یکی از کلیدهای رتبه سازی با عنوان “تکمیل ظرفیت” آشنا شویم.

اگر نمیدانید که رتبه سازی دقیقاً یعنی چه و چطور این کار انجام می شود ، پیشنهاد می کنیم تا مقاله تکنیک رتبه سازی علی مسلمینی را مطالعه کنید و کلیات این متد قوی را یاد بگیرید ، سپس تک تک کلیدها را بررسی کنید.

دفترچه های تکمیل ظرفیت: پس از پایان ایام انتخاب رشته، در زمانی که هر یک از دانش آموزان در دانشگاهی پذیرفته شده و مشغول به تحصیل هستند، سازمان سنجش در بازه بین مهر تا بهمن ماه هر سال، دفترچه هایی را تحت عنوان دفاتر تکمیل ظرفیت انتخاب رشته بر روی سایت قرار می دهد. در این دفاتر رشته هایی که جدیدا مجوز گرفته اند یا رشته هایی که به دلیل مهمانی، انتقالی یا انصراف دانشجو دارای ظرفیت خالی هستند معرفی می گردد. تحقیقات نشانگر آن است که بیش از 80% دانشجویان نسبت به قرارگیری دفاتر تکمیل ظرفیت بر روی سایت بی اطلاع هستند. از این رو در صورتیکه مشاور نسبت به اطلاع رسانی رشته های تکمیل ظرفیت به دانشجو متعهد باشد، امکان رتبه سازی مناسبی را در حد 30% برای وی میسر می سازد.

به عنوان مثال انتخاب رشته با دفاتر تکمیل ظرفیت، امکان پذیرش رتبه 16000 را در جایگاه رتبه 11000 میسر خواهد کرد.

2 نظر در “کلید دوم رتبه سازی: تکمیل ظرفیت”

  1. وای این روش عالیه. شما برای خواهرم 2سال پیش از این روش رتبه سازی کردین. من امسال حتما هر رتبه ای بیارم میام سیمرغ.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *