زندگی بی حد و مرز

زندگی بی حد و مرز (مروری بر زندگی مردی بی دست و پا که منبع الهام خیلی ها در جهان شد)

نیکلاس جیمز ووییچیچ (Nicholas James Vujicic) در چهارم دسامبر ۱۹۸۲ در شهر ملبورن استرالیا چشم به جهان گشود و به علت ابتلا به نوعی بیماری خاص و نادر به نام سندرم تترا-آمیلیا هنگام تولد هیچ دست و پایی نداشت و تنها در قسمت تحتانی بدنش اندامی شبیه پا با دو انگشت داشت.

در زمان تولد نیک ، به دلیل نبود تجهیزات پشرفته ی پزشکی که برای عکس برداری از جنین استفاده میشه دکترها متوجه ناقص بودن او نشدند و وقتی نیک به دنیا آمد شوک بزرگی به پدر و مادر او وارد شد.

اما درآن زمان هیچ کس نمی‌توانست تصور کند که این کودک بدون دست و پا در آینده دارای چه توانایی‌های بزرگی خواهد شد و قرار هست که منبع الهام بسیاری از معلولان و حتی انسانهای سالم در سرتاسر جهان شود.

کودکی نیک وی آچیچ

نیک از نخستین افرادی بود که بعد از حذف قانون ممنوعیت ورود افراد معلول به مدرسه، وارد مدرسه شد و ادامه تحصیل داد. نیک در سن ۸ سالگی به علت مسخره شدن توسط همکلاسی‌هایش بخاطر ظاهر نامتعارفش دچار افسردگی حاد شد و حتی با غرق کردن خود در اب تصمیم به خودکشی گرفت اما به گفته خودش به علت علاقه بیش ازحد به پدر و مادرش از این کار منصرف شد.

بعد از ان نیک با کمک و همراهی مادرش و تلاش‌های زیاد خودش که با پشتکار واراده ی مثال نزدنی ای توام بود یاد گرفت با دو انگشتی که در انتهای اندامی مانند پا در سمت چپ پائین‌تنه‌اش وجود داشت، بنویسد و کارهای روزانه دیگری مثل نوشیدن آب با لیوان، تایپ، پرتاب توپ بیس‌بال و … را انجام دهد و کم کم به استقلال نسبی ای در زندگی شخصی خودش دست پیداکند.

نیک  در سن 21 سالگی توانست در دو رشته ی دانشگاهی حسابداری و برنامه ریزی مالی

نمدرک لیسانس خود را بگیرد . نیک سخنران انگیزشی و مدیر سازمان غیرانتفاعی زندگی بی حد و مرزاست. از دیگر مهارت‌های او شنا، موج‌سواری، و گلف  و … است.

نیک در 12 فوریه 2012 با کانایا میاهار ازدواج می کند که حاصل این ازدواج چهار فرزند بوده است.

همسر و فرزندان نیک

او در کتاب خود زندگی بی حد و مرز می‌گوید: من بدون دست و پا به دنیا آمدم اما هرگز در حصار شرایط خود نماندم. من به سراسر دنیا سفر می‌کنم و به میلیون‌ها نفر الهام می‌بخشم تا با ایمان، امید، عشق و شجاعت خویش بر ناملایمات زندگی چیره شوند و به آرزوهای خود برسند.

او هم‌اکنون یکی از تأثیر گذارترین سخنرانان موفقیت در دنیا محسوب می‌شود و مؤسسه زندگی بدون دست و پا را که در زمینه موفقیت فعالیت دارد اداره می‌کند.

سخنرانی نیک در هتل اسپیناس تهران

همایش بین المللی تحول فردی و سازمانی در تاریخ 26 مرداد ماه 1397 با سخنرانی بینظیر نیک وویچیچ، یکی از معروف ترین سخنرانان انگیزشی در دنیا، در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.

خبر حضور کم سابقه بیش از 1800 نفر در این همایش و سخنرانی نیک وویچیچ به عنوان یکی از الهام بخش ترین و معروف ترین سخنرانان دنیا در ایران توسط نشریات و خبرگزاری های مختلف در دنیا به نشر رسید.

سخنرانی نیک وی آچیچ در هتل اسپیناس پالاس

کتاب نیک وی آچیچ

این کتاب شامل 12 فصل هست که در سرتاسر این کتاب از انگیزه و پشتکار خود نویسنده صحبت می شود که به خواننده ی کتاب روحیه و امید می‌بخشد. کتاب «زندگی بی‌حدومرز» در ایران هم توسط نشر ذهن اویز وتوسط مسیحا برزگر ترجمه و وارد کتاب فروشی های کشور شده .

این کتاب، کتابی خاص است که زندگی فردی در آن شرح داده شده که با تمام همه محدودیت‌ها نقص عضوهای بدنش پیشرفت خیره کننده‌ای داشته است.

اگر به طور خلاصه بخواهیم مرور اجمالی بر تمام این کتاب انجام بدیم نیکلاس جیمز ووییچیچ که نویسنده ی این کتاب باشد در مورد تمام سختی ها و موانع ای که در هر برهه ای از زندگی با ان مواجه شده است و همچنین چگونگی غلبه بر انها صحبت کرده است

حرف آخر

برداشت نهایی که از این کتاب می شود و می تواند زندگی ما را متحول کند این هست که زمانی که به این توانایی برسیم که به جای گوش دادن به حرف مردم به ندای درونمون گوش بدیم به یک درجه ای از خودباوری میرسیم  که میتونیم  باهاش به هر موفقیتی که میخوایم دست پیدا کنیم.

نکته ی طلایی مقاله ی ما این هستش که بدونیم موفقیت هایی که نصیب افراد صبور میشود همانهایی هستش که توسط افراد عجول رها شده و شانس رسیدن به انها رو از دست دادند.

پس هیچوقت برای چیزهایی که میدونید چند سال اینده براتون بی ارزش میشود بیش از چند دقیقه غصه نخورید

 

نام نیکولاس جیمز ووییچیچ
محل تولد ملبورن استرالیا
سال تولد 1982
ملیت آمریکایی، استرالیایی
حرفه مبلغ مسیحی / سخنران انگیزشی

 

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *