افزایش سرعت یادگیری با نقشه ذهنی

ایجاد یک نقشه ذهنی راهی عالی برای یادگیری مستقیم اطلاعات توسط مغز است. درواقع نقشه ذهنی یک نمایش بصری از آن چیزی است که شما در تلاش برای یادگیری آن هستید. برای ایجاد یک نقشه ذهنی می‌توانید از کارت‌های یادداشت کوچک، عکس‌ها و یا ورقه‌های کاغذ برای نوشتن داده‌ها، توضیحات و مفاهیم سازمان‌یافته استفاده کنید.

در حال حاضر می‌توانید آیتم‌ها را به دیوار بچسبانید و آیتم‌های مشابه را با هم ترکیب کنید و از رشته یا موارد دیگر برای نشان دادن ایده‌ها و موضوعات مرتبط استفاده کنید. می‌توانید به‌جای نگاه کردن به یادداشت‌های خود در حین مطالعه از نقشه ذهنیخود کمک بگیرید.

زمانی که سر جلسه آزمون حاضر می‌شوید و یا در حال نوشتن مقاله‌ای هستید می‌توانید بازتابی از نقشه ذهنی خود را ببینید و اطلاعات را بر اساس جای قرار گرفتن آن‌ها در نقشه ذهنی و اطلاعات مرتبط با آن‌ها به یاد بیاورید، درست شبیه اطلاعاتی که در یک نقشه جغرافیایی ثبت می‌شود.

یادگیری سریع مهارتی است که با تقویت مغز می‌توانید آن را در خود پرورش دهید. انجام کارهای جدید، تکرار کارها، ورزش کردن، خواب کافی و خوردن غذای سالم در تقویت مغز مؤثر بوده و درنتیجه سبب افزایش سرعت یادگیری می‌شود. همچنین براییادگیری سریع می‌توانید از برخی تکنیک‌های کاربردی نظیر یادداشت‌برداری، ایجاد نقشه ذهنی و تندخوانی بهره ببرید.

 

3 نظر در “افزایش سرعت یادگیری با نقشه ذهنی”

  1. آقای دکتر مسلمینی این روش رو من با کاغذهای استیکریِ رنگی و چسباندن روی آینه و کمد اتاقم انجام میدم. خیلی ممنون از راهنماییتون.

  2. من رو در کمدم رو پر از کاغذای رنگی کردم. خودم روحیه م شاد شده، فوری هم اون مطلب میره تو ذهنم.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *